تحقیق

  • ۰
  • ۰

تحقیق در مورد تجارت الگترونیگی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .docx ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 12 صفحه


قسمتی از متن .docx :

تجارت الکترونیکی

تجارت الکترونیکی طی سالیان اخیر با استقبال گسترده جوامع بشری روبرو شده است . امروزه کمتر شخصی را می توان یافت که واژه فوق برای او بیگانه باشد. نشریات ، رادیو و تلویزیون بصورت روزانه موضوعاتی در رابطه با تجارت الکترونیکی را منتشر و افراد و کارشناسان از زوایای متفاوت به بررسی مقوله فوق می پردازند.شرکت و موسسات ارائه دهنده کالا و یا خدمات همگام با سیر تحولات جهاتی در زمینه تجارت الکترونیکی در تلاش برای تغییر ساختار منطقی و فیزیکی سازمان خود در این زمینه می باشند. تجارت قبل از بررسی " تجارت الکترونیکی "، لازم است در ابتدا یک تصویر ذهنی مناسب از تجارت سنتی را ارائه نمائیم .

در صورت شناخت " تجارت " ، با " تجارت الکترونیکی " نیز آشنا خواهیم شد. برای واژه "تجارت" در اکثر واژه نامه ها تعاریف زیر ارائه شده است : مبادلات اجتماعی : تبادل ایده ها ، عقاید و تمایلات ( خواسته ها ) مبادله یا خرید و فروش کالا در مقیاس بالا که شامل ترابری از نقطه به نقطه دیگر است. در ادامه تعریف دوم ارائه شده برای "تجارت " را بعنوان محور بحث انتخاب و بر روی آن متمرکز خواهیم شد. تجارت در ساده ترین نگاه ، مبادله کالا و خدمات بمنظور کسب درآمد ( پول ) است . زندگی انسان مملو از فرآیندهای تجاری بوده و تجارت با میلیونها شکل متفاوت در زندگی بشریت نمود پیدا کرده است . زمانیکه کالای مورد نظر خود را از یک فروشگاه تامین و خریداری می نمائید ، در تجارت شریک و در فرآیندهای آن درگیر شده اید.در صورتیکه در شرکتی مشغول بکار هستید که کالائی را تولید می نماید ، درگیر یکی دیگر از زنجیره های تجارت شده اید.

تمام جلوه های تجارت با هر رویکرد و سیاستی دارای خصایص زیر می باشند : خریداران . افرادیکه با استفاده از پول خود قصد خرید یک کالا و یا خدمات را دارند. فروشندگان . افرادیکه کالا و خدمات مورد نیاز خریداران را ارائه می دهند. فروشندگان به دو گروه عمده تقسیم می گردند : خرده فروشان ، که کالا و یا خدماتی را مستقیما" در اختیار متقاضیان قرار داده و عمده فروشان و عوامل فروش ، که کالا و خدمات خود را در اختیار خرده فروشان و سایر موسسات تجاری می نمایند. تولیدکنندگان . افرادیکه کالا و یا خدماتی را ایجاد تا فروشندگان آنها را در اختیار خریداران قرار دهند. یک تولید کننده با توجه به ماهیت کار خود همواره یک فروشنده نیز خواهد بود. تولیدکنندگان کالای تولیدی خود را به عمده فروشان ، خرده فروشان و یا مستقیما" به مصرف کننده گان می فروشند. همانگونه که مشاهده می گردد ، "تجارت " از زاویه فوق دارای مفاهیم ساده ای است . تجارت از خرید یک محصول ساده نظیر " بستنی " تا موارد پیچیده ای نظیر اجاره ماهواره را شامل می گردد. تمام جلوه های تجارت از ساده ترین سطح تا پیچیده ترین حالت آن ، بر مقولاتی همچون : خریداران ، فروشندگان و تولیدکنندگان متمرکز خواهد بود. عناصر تجارت زمانیکه قصد معرفی عناصر ذیربط در تجارت و فعالیت های تجاری وجود داشته باشد ، موضوعات و موارد مورد نظر بدلیل درگیر شدن با جزئیات پیچیده تر بنظر خواهند آمد.

عناصر ذیل تمام المان های ذیربط در یک فعالیت تجاری معمولی را تشریح می نماید. در این حالت ، فعالیت شامل فروش برخی محصولات توسط یک خرده فروش به مصرف کننده است :

* در صورت تمایل فروش محصول و یا محصولاتی به یک مصرف کننده ، مسئله اساسی داشتن کالا و یا خدماتی خاص برای عرضه است . کالا می تواند هر چیزی را شامل گردد. .فروشنده ، ممکن است کالای خود را مستقیما" از تولید کننده و یا از طریق یک عامل فروش تهیه کرده باشد. در برخی حالات ممکن است فروشنده ، خود کالائی را تولید و بقروش می رساند.

* فروشنده برای فروش کالا و یا خدمات می بایست " مکانی مناسب " را در اختیار داشته باشد. مکان مورد نظر می تواند در برخی حالات بسیار موقتی باشد. مثلا" یک شماره تلفن خود بمنزله یک مکان است . در چنین مواردی متقاضی کالا و یا خدمات با تماس تلفنی با فروشنده قادر به ثبت سفارش و دریافت کالای مورد نظر خود خواهد بود. برای اکثر کالاهای فیزیکی می بایست مکان ارائه کالا ، یک مغازه و یا فروشگاه باشد.

* برای فروش کالا و یا خدمات ، فروشندگان می بایست از راهکارهائی برای جذب افراد به مکان خود استفاده نمایند. فرآیند فوق " مارکتینگ " نامیده می شود.در صورتیکه افراد از محل و مکان ارائه یک کالا و خدمات آگاهی نداشته باشند ، امکان فروش هیچگونه کالائی وجود نخواهد داشت . انتخاب محل ارائه کالا در یک مرکز تجاری شلوغ ، یکی از روش های افزایش تردد به مکان ارائه کالا است. ارسال پستی کاتولوگ ها ی مربوط به محصولات ، یکی دیگر از روش های معرفی مکان ارائه یک کالا و یا خدمات است . استفاده از شیوه های متفاوت تبلیغاتی، راهکاری دیگر در معرفی مکان ارائه کالا است .

* فروشنده نیازمند روشی برای دریافت سفارشات است . استفاده از تلفن و نامه ، نمونه هائی از روش های دریافت سفارش متقاضیان می باشد. حضور فیزیکی در مکان ارائه یک کالا و یا خدمات از دیگر روش های سنتی برای ثبت سفارش کالا است . پس از ثبت سفارش ، فرآیندهای لازم توسط پرسنل شاغل در شرکت و یا موسسه ارائه دهنده کالا و یا خدمات انجام خواهد گرفت .

* فروشنده نیازمند روشی برای دریافت پول است . استفاده از چک ، کارت اعتباری و یا پول نقد روش های موجود در این زمینه می باشند. در برخی از فعالیت های تجاری از فروشنده تا زمان توزیع کالا پولی دریافت نمی گردد.

* فروشنده نیازمند استفاده از روشی برای عرضه و توزیع کالا و یا خدمات می باشد. در برخی از سیستم ها بمحض انتخاب کالا توسط مشتری و پرداخت وجه آن ، عملیات توزیع کالا بصورت اتوماتیک انجام خواهد شد. در سیستم های ثبت سفارش مبتنی بر نامه ، کالای خریداری شده پس از بسته بندی به مقصد مشتری ارسال خواهد شد. در مواردیکه حجم کالا زیاد نباشد از مبادلات پستی بمنظور ارسال کالا استفاده شده و در مواردیکه حجم کالا زیاد باشد از کامیون ، قطار و یا کشتی برای ارسال و توزیع کالا استفاده می گردد.

* در برخی موارد ، خریداران یک کالا تمایل و علاقه ای نسبت به آن چیزی که خریداری نموده اند نداشته و قصد برگشت آن را دارند. فروشندگان کالا و یا خدمات می بایست از روش هائی برای قبول موارد "برگشت از فروش " استفاده نمایند. * در برخی موارد ممکن است کالائی در زمان توزیع آسیب دیده باشد. فروشندگان می بایست از روش های برای تضمین گارانتی استفاده نمایند.

* برخی از کالاهای ارائه شده به مشتریان دارای پیچیدگی های خاص خود بوده و نیازمند استفاده از خدمات پس از فروش و یا حمایت فنی می باشند. در چنین مواردی وجود بخش هائی در شرکت و یا موسسه ارائه دهنده کالا و یا خدمات الزامی خواهد بود. کامپیوتر یکی از نمونه کالاهائی است که نیازمند خدمات پس از فروش و حمایت فنی از دیدگاه مشتریان ( خریداران ) خواهد بود. تمام عناصر اشاره شده را می توان در یک شرکت تجاری سنتی مشاهده کرد. فعالیت های تجاری شرکت های فوق می تواند شامل مقوله های متفاوتی باشد.

در تجارت الکترونیکی تمام عناصر اشاره شده ، حضوری مشهود با تغییرات خاصی دارند. بمنظور مدیریت و اجرای تجارت الکترونیکی به عناصر زیر نیاز خواهد بود : یک محصول محلی برای فروش کالا. در تجارت الکترونیکی یک وب سایت بمنزله مکان ارائه کالا و یا خدمات خواهد بود. استفاده از روش و یا روش هائی برای مراجعه به سایت استفاده از روشی برای ثبت سفارش .( اغلب بصورت فرم ها ئی در نظر گرفته می شود) استفاده از روشی برای دریافت پول . ( کارت اعتباری از نمونه های متداول است ) استفاده از روشی برای توزیع کالا استفاده از روشی برای موارد برگشت داده شده توسط خریداران استفاده از روشی برای موارد مربوط به گارانتی استفاده از روشی برای ارائه خدمات پس از فروش ( پست الکترونیکی ، ارائه پایگاه های اطلاع رسانی و...) چرا تبلیغات زیاد ؟ پیرامون تجارت الکترونیکی تبلیغات زیاد و گاها" بی رویه ای انجام می گیرد.

علت تبلیغات زیاد در رابطه با تجارت الکترونیکی را می توان با استناد به برخی از آمارها و ارقام موجود متوجه شد:

* تا سال 2001 میلادی بالغ بر 17 میلیارد دلار در سطح خرده فروشی مبادلات تجاری صورت گرفته است .









سایر محصولات :
تحقیق در مورد تجارت الگترونیگی

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد تبلیغات تجاری در اینترنت

تحقیق در مورد تبلیغات تجاری در اینترنت...

تحقیق در مورد تب کنگو

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد تب مالت

تحقیق در مورد تب مالت...

تحقیق در مورد تاریخچه ی حذف صفر از پول ملی

تحقیق در مورد...

دانلودمقاله بررسی کامل سیاه چاله و نسبیت عام

دانلودمقاله بررسی کامل...

تحقیق در مورد تب دانگ

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد تاریخچه پرورش بوقلمون

تحقیق در مورد تاریخچه...

دانلود پکیج Easy Touch v5.0.8 برای یونیتی

دانلود پکیج Easy Touch v5.0.8...

تحقیق در مورد تاریخچه پرچم ایران

تحقیق در مورد تاریخچه پرچم ایران...

تحقیق در مورد تاریخچه هواپیما

تحقیق در مورد تاریخچه هواپیما...

تحقیق در مورد بیوتکنولوژی

تحقیق در مورد بیوتکنولوژی...

تحقیق در مورد بیماری چشمی CVS

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد بیسوادی

تحقیق در مورد بیسوادی...

تحقیق در مورد بیابانها

تحقیق در مورد بیابانها...

تحقیق در مورد بیابان زدایی1

تحقیق در مورد بیابان...

تحقیق در مورد بیابان زدایی

تحقیق در مورد بیابان زدایی...

طرح تندیس نوری LED

طرح تندیس نوری LED...

تحقیق در مورد بیماری های کیاهی

تحقیق در مورد بیماری های کیاهی...

تحقیق در مورد بیماری سل

تحقیق در مورد بیماری...

تحقیق در مورد بی هوشی

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد بوش

تحقیق در مورد بوش...

پاورپوینت قرارداد ها و پیمان های آتی

پاورپوینت قرارداد ها و...

تحقیق در مورد بهره وری در انرژی

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد بهداشت محیط

تحقیق در مورد بهداشت...

مقاله حسابداری دولتی _حسابداری_ word

مقاله حسابداری دولتی _حسابداری_...

تحقیق در مورد بمب های شیمیایی وعوارض آنها روی بدن

تحقیق در مورد بمب های شیمیایی...

تحقیق در مورد بلوغ روانی در نوجوانان

تحقیق در مورد بلوغ روانی در...

تحقیق در مورد بعثت و اهداف آن

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد بسکتبال

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد برندگان نوبل

تحقیق در مورد برندگان نوبل...

تحقیق در مورد برندگان نوبل شیمی

تحقیق در مورد برندگان نوبل شیمی...

طرح تندیس نوری LED

طرح تندیس نوری LED...

تحقیق در مورد برنامه های ارائه خدمات بهداشت روان

تحقیق در مورد برنامه های ارائه خدمات...

تحقیق در مورد برنامه کلاسی

تحقیق در مورد برنامه...

پاورپوینت قرارداد ها و پیمان های آتی

پاورپوینت قرارداد ها و پیمان های...

تحقیق در مورد بتن 15 ص

تحقیق در مورد بتن 15 ص...

تحقیق در مورد باگاس ناجی جنگل ها

تحقیق در مورد باگاس...

تحقیق در مورد بانکداری الکترونیک

تحقیق در مورد بانکداری الکترونیک...

تحقیق در مورد بازیافت اطلاعات از اینترنت

تحقیق در مورد بازیافت اطلاعات...

تحقیق در مورد بازنگری تحقیق خمیرسازی بیوشیمایی و بیومکانیکی 16ص

تحقیق در مورد بازنگری...

تحقیق در مورد بازاریابی

تحقیق در مورد بازاریابی...

دانلود سورس یک ویروس ساده با ویژوال بیسیک

دانلود سورس یک ویروس ساده...

تحقیق در مورد بازاریابی و فروش

تحقیق در مورد بازاریابی و فروش...

تحقیق در مورد ایروبیک

تحقیق در مورد ایروبیک...

تحقیق در مورد ایرانیان به روایت آشیل

تحقیق در مورد ایرانیان به روایت...

تحقیق در مورد ایران در زمان ساسانیان

تحقیق در مورد ایران...

تحقیق در مورد اکستاسی چیست

تحقیق در مورد اکستاسی چیست...

تحقیق در مورد ایمنی در ساختمانها

تحقیق در مورد ایمنی در ساختمانها...

مقاله حاشیه نشینی در شهرها _ علوم اجتماعی _ word

مقاله حاشیه نشینی در شهرها ...

مجله Auto Restorer
مجله Destiny شماره 69
تحقیق در مورد گزارش کارآموزی زراعت سویا 31 ص
تحقیق در مورد گلخانه 22 ص
تحقیق در مورد گزارش کار آموزی ریخته گری 47 ص
تحقیق در مورد گروههای سازگاری رویش در قارچ 45 ص
تحقیق در مورد کوبیسم
تحقیق در مورد کنترل جمعیت و نهاد خانواده در اروپا 4ص
تحقیق در مورد کاربرد ربات‌ در دریا 15 ص
تحقیق در مورد کابل ها 50ص
تحقیق در مورد چگونه نیروی خود را در ورزش تنیس به بالاترین حد خود برسانیم
تحقیق در مورد چگونگی تنظیم قرارداد اجاره واحدهای مسکونی و نحوه تخلیه آنها 7ص
تحقیق در مورد چگونه زباله کمتری تولید کنیم
تحقیق در مورد چگونه بین مسئولیت های کاری و خانوادگی تعادل برقرار کنیم
تحقیق در مورد چک 10ص
تحقیق در مورد عدالت در یونان باستان و ایران 38ص
تحقیق در مورد عکس شیخ صفی
تحقیق در مورد عارضه گودی کمر
تحقیق در مورد فرسایش و راههای مقابله با آن 38 ص
تحقیق در مورد فداییان اسلام 14 ص
تحقیق در مورد فخرالدین اسیعد گرگانی
تحقیق در مورد طالبان و امنیت جمهوری اسلامی ایران 23 ص
تحقیق در مورد طراحی و کاربرد سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت 28 ص
تحقیق در مورد فرایند تصمیم گیری خریدار ومصرفکننده
تحقیق در مورد عشایر خوزستان
تحقیق در مورد علوم محاسباتی و علم نانو 38 ص
تحقیق در مورد سیستم مخابرات
تحقیق در مورد شرکت سهامی 32 ص
تحقیق در مورد عصر مدرن و شکوفایی اقتصادی 20 ص
تحقیق در مورد طرز کار آسانسور 32 ص
تحقیق در مورد علم ریاضیات 19 ص
تحقیق در مورد غلامحسین بنان افتخاری سراج 13ص
تحقیق در مورد علل پیشروی مسلمانان در ایران و شکست ساسانیان 29 ص
تحقیق در مورد شرکتها ‏، بنگاههای اقتصادی ، بازرگانان و آرمان توسعه هزاره 77 ص
تحقیق در مورد سیمپیچی موتور خادمی
تحقیق در مورد پول و ارز بانکداری
پاورپوینت در مورد مدیریت زخم های فشاری

کلمات کلیدی :مکان ارائه کالا ارائه دهنده کالا روشی برای دریاف برای فروش کالا روش هائی برای مام عناصر اشاره روشی برای موارد وزیع کالا اسفاده موسسه ارائه دهنده فروشنده نیازمند روشی روشی برای جار الکرونیکی مکان ارائه خواهد بود روش های وزیع کالا اسفاده ارائه الکرونیکی فروشنده موارد خریداران فروشندگان سفارش دریاف عناصر
  • ۹۶/۰۹/۱۵
  • فصل هنری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی