تحقیق در مورد تجارت الگترونیگی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .docx ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 12 صفحه
قسمتی از متن .docx :
تجارت الکترونیکی
تجارت الکترونیکی طی سالیان اخیر با استقبال گسترده جوامع بشری روبرو شده است . امروزه کمتر شخصی را می توان یافت که واژه فوق برای او بیگانه باشد. نشریات ، رادیو و تلویزیون بصورت روزانه موضوعاتی در رابطه با تجارت الکترونیکی را منتشر و افراد و کارشناسان از زوایای متفاوت به بررسی مقوله فوق می پردازند.شرکت و موسسات ارائه دهنده کالا و یا خدمات همگام با سیر تحولات جهاتی در زمینه تجارت الکترونیکی در تلاش برای تغییر ساختار منطقی و فیزیکی سازمان خود در این زمینه می باشند. تجارت قبل از بررسی " تجارت الکترونیکی "، لازم است در ابتدا یک تصویر ذهنی مناسب از تجارت سنتی را ارائه نمائیم .
در صورت شناخت " تجارت " ، با " تجارت الکترونیکی " نیز آشنا خواهیم شد. برای واژه "تجارت" در اکثر واژه نامه ها تعاریف زیر ارائه شده است : مبادلات اجتماعی : تبادل ایده ها ، عقاید و تمایلات ( خواسته ها ) مبادله یا خرید و فروش کالا در مقیاس بالا که شامل ترابری از نقطه به نقطه دیگر است. در ادامه تعریف دوم ارائه شده برای "تجارت " را بعنوان محور بحث انتخاب و بر روی آن متمرکز خواهیم شد. تجارت در ساده ترین نگاه ، مبادله کالا و خدمات بمنظور کسب درآمد ( پول ) است . زندگی انسان مملو از فرآیندهای تجاری بوده و تجارت با میلیونها شکل متفاوت در زندگی بشریت نمود پیدا کرده است . زمانیکه کالای مورد نظر خود را از یک فروشگاه تامین و خریداری می نمائید ، در تجارت شریک و در فرآیندهای آن درگیر شده اید.در صورتیکه در شرکتی مشغول بکار هستید که کالائی را تولید می نماید ، درگیر یکی دیگر از زنجیره های تجارت شده اید.
تمام جلوه های تجارت با هر رویکرد و سیاستی دارای خصایص زیر می باشند : خریداران . افرادیکه با استفاده از پول خود قصد خرید یک کالا و یا خدمات را دارند. فروشندگان . افرادیکه کالا و خدمات مورد نیاز خریداران را ارائه می دهند. فروشندگان به دو گروه عمده تقسیم می گردند : خرده فروشان ، که کالا و یا خدماتی را مستقیما" در اختیار متقاضیان قرار داده و عمده فروشان و عوامل فروش ، که کالا و خدمات خود را در اختیار خرده فروشان و سایر موسسات تجاری می نمایند. تولیدکنندگان . افرادیکه کالا و یا خدماتی را ایجاد تا فروشندگان آنها را در اختیار خریداران قرار دهند. یک تولید کننده با توجه به ماهیت کار خود همواره یک فروشنده نیز خواهد بود. تولیدکنندگان کالای تولیدی خود را به عمده فروشان ، خرده فروشان و یا مستقیما" به مصرف کننده گان می فروشند. همانگونه که مشاهده می گردد ، "تجارت " از زاویه فوق دارای مفاهیم ساده ای است . تجارت از خرید یک محصول ساده نظیر " بستنی " تا موارد پیچیده ای نظیر اجاره ماهواره را شامل می گردد. تمام جلوه های تجارت از ساده ترین سطح تا پیچیده ترین حالت آن ، بر مقولاتی همچون : خریداران ، فروشندگان و تولیدکنندگان متمرکز خواهد بود. عناصر تجارت زمانیکه قصد معرفی عناصر ذیربط در تجارت و فعالیت های تجاری وجود داشته باشد ، موضوعات و موارد مورد نظر بدلیل درگیر شدن با جزئیات پیچیده تر بنظر خواهند آمد.
عناصر ذیل تمام المان های ذیربط در یک فعالیت تجاری معمولی را تشریح می نماید. در این حالت ، فعالیت شامل فروش برخی محصولات توسط یک خرده فروش به مصرف کننده است :
* در صورت تمایل فروش محصول و یا محصولاتی به یک مصرف کننده ، مسئله اساسی داشتن کالا و یا خدماتی خاص برای عرضه است . کالا می تواند هر چیزی را شامل گردد. .فروشنده ، ممکن است کالای خود را مستقیما" از تولید کننده و یا از طریق یک عامل فروش تهیه کرده باشد. در برخی حالات ممکن است فروشنده ، خود کالائی را تولید و بقروش می رساند.
* فروشنده برای فروش کالا و یا خدمات می بایست " مکانی مناسب " را در اختیار داشته باشد. مکان مورد نظر می تواند در برخی حالات بسیار موقتی باشد. مثلا" یک شماره تلفن خود بمنزله یک مکان است . در چنین مواردی متقاضی کالا و یا خدمات با تماس تلفنی با فروشنده قادر به ثبت سفارش و دریافت کالای مورد نظر خود خواهد بود. برای اکثر کالاهای فیزیکی می بایست مکان ارائه کالا ، یک مغازه و یا فروشگاه باشد.
* برای فروش کالا و یا خدمات ، فروشندگان می بایست از راهکارهائی برای جذب افراد به مکان خود استفاده نمایند. فرآیند فوق " مارکتینگ " نامیده می شود.در صورتیکه افراد از محل و مکان ارائه یک کالا و خدمات آگاهی نداشته باشند ، امکان فروش هیچگونه کالائی وجود نخواهد داشت . انتخاب محل ارائه کالا در یک مرکز تجاری شلوغ ، یکی از روش های افزایش تردد به مکان ارائه کالا است. ارسال پستی کاتولوگ ها ی مربوط به محصولات ، یکی دیگر از روش های معرفی مکان ارائه یک کالا و یا خدمات است . استفاده از شیوه های متفاوت تبلیغاتی، راهکاری دیگر در معرفی مکان ارائه کالا است .
* فروشنده نیازمند روشی برای دریافت سفارشات است . استفاده از تلفن و نامه ، نمونه هائی از روش های دریافت سفارش متقاضیان می باشد. حضور فیزیکی در مکان ارائه یک کالا و یا خدمات از دیگر روش های سنتی برای ثبت سفارش کالا است . پس از ثبت سفارش ، فرآیندهای لازم توسط پرسنل شاغل در شرکت و یا موسسه ارائه دهنده کالا و یا خدمات انجام خواهد گرفت .
* فروشنده نیازمند روشی برای دریافت پول است . استفاده از چک ، کارت اعتباری و یا پول نقد روش های موجود در این زمینه می باشند. در برخی از فعالیت های تجاری از فروشنده تا زمان توزیع کالا پولی دریافت نمی گردد.
* فروشنده نیازمند استفاده از روشی برای عرضه و توزیع کالا و یا خدمات می باشد. در برخی از سیستم ها بمحض انتخاب کالا توسط مشتری و پرداخت وجه آن ، عملیات توزیع کالا بصورت اتوماتیک انجام خواهد شد. در سیستم های ثبت سفارش مبتنی بر نامه ، کالای خریداری شده پس از بسته بندی به مقصد مشتری ارسال خواهد شد. در مواردیکه حجم کالا زیاد نباشد از مبادلات پستی بمنظور ارسال کالا استفاده شده و در مواردیکه حجم کالا زیاد باشد از کامیون ، قطار و یا کشتی برای ارسال و توزیع کالا استفاده می گردد.
* در برخی موارد ، خریداران یک کالا تمایل و علاقه ای نسبت به آن چیزی که خریداری نموده اند نداشته و قصد برگشت آن را دارند. فروشندگان کالا و یا خدمات می بایست از روش هائی برای قبول موارد "برگشت از فروش " استفاده نمایند. * در برخی موارد ممکن است کالائی در زمان توزیع آسیب دیده باشد. فروشندگان می بایست از روش های برای تضمین گارانتی استفاده نمایند.
* برخی از کالاهای ارائه شده به مشتریان دارای پیچیدگی های خاص خود بوده و نیازمند استفاده از خدمات پس از فروش و یا حمایت فنی می باشند. در چنین مواردی وجود بخش هائی در شرکت و یا موسسه ارائه دهنده کالا و یا خدمات الزامی خواهد بود. کامپیوتر یکی از نمونه کالاهائی است که نیازمند خدمات پس از فروش و حمایت فنی از دیدگاه مشتریان ( خریداران ) خواهد بود. تمام عناصر اشاره شده را می توان در یک شرکت تجاری سنتی مشاهده کرد. فعالیت های تجاری شرکت های فوق می تواند شامل مقوله های متفاوتی باشد.
در تجارت الکترونیکی تمام عناصر اشاره شده ، حضوری مشهود با تغییرات خاصی دارند. بمنظور مدیریت و اجرای تجارت الکترونیکی به عناصر زیر نیاز خواهد بود : یک محصول محلی برای فروش کالا. در تجارت الکترونیکی یک وب سایت بمنزله مکان ارائه کالا و یا خدمات خواهد بود. استفاده از روش و یا روش هائی برای مراجعه به سایت استفاده از روشی برای ثبت سفارش .( اغلب بصورت فرم ها ئی در نظر گرفته می شود) استفاده از روشی برای دریافت پول . ( کارت اعتباری از نمونه های متداول است ) استفاده از روشی برای توزیع کالا استفاده از روشی برای موارد برگشت داده شده توسط خریداران استفاده از روشی برای موارد مربوط به گارانتی استفاده از روشی برای ارائه خدمات پس از فروش ( پست الکترونیکی ، ارائه پایگاه های اطلاع رسانی و...) چرا تبلیغات زیاد ؟ پیرامون تجارت الکترونیکی تبلیغات زیاد و گاها" بی رویه ای انجام می گیرد.
علت تبلیغات زیاد در رابطه با تجارت الکترونیکی را می توان با استناد به برخی از آمارها و ارقام موجود متوجه شد:
* تا سال 2001 میلادی بالغ بر 17 میلیارد دلار در سطح خرده فروشی مبادلات تجاری صورت گرفته است .
سایر محصولات :
تحقیق در مورد تجارت الگترونیگی
تحقیق در مورد...
تحقیق در مورد تبلیغات تجاری در اینترنتتحقیق در مورد تبلیغات تجاری در اینترنت...
تحقیق در مورد تب کنگوتحقیق در مورد...
تحقیق در مورد تب مالتتحقیق در مورد تب مالت...
تحقیق در مورد تاریخچه ی حذف صفر از پول ملیتحقیق در مورد...
دانلودمقاله بررسی کامل سیاه چاله و نسبیت عامدانلودمقاله بررسی کامل...
تحقیق در مورد تب دانگتحقیق در مورد...
تحقیق در مورد تاریخچه پرورش بوقلمونتحقیق در مورد تاریخچه...
دانلود پکیج Easy Touch v5.0.8 برای یونیتیدانلود پکیج Easy Touch v5.0.8...
تحقیق در مورد تاریخچه پرچم ایرانتحقیق در مورد تاریخچه پرچم ایران...
تحقیق در مورد تاریخچه هواپیماتحقیق در مورد تاریخچه هواپیما...
تحقیق در مورد بیوتکنولوژیتحقیق در مورد بیوتکنولوژی...
تحقیق در مورد بیماری چشمی CVSتحقیق در مورد...
تحقیق در مورد بیسوادیتحقیق در مورد بیسوادی...
تحقیق در مورد بیابانهاتحقیق در مورد بیابانها...
تحقیق در مورد بیابان زدایی1تحقیق در مورد بیابان...
تحقیق در مورد بیابان زداییتحقیق در مورد بیابان زدایی...
طرح تندیس نوری LEDطرح تندیس نوری LED...
تحقیق در مورد بیماری های کیاهیتحقیق در مورد بیماری های کیاهی...
تحقیق در مورد بیماری سلتحقیق در مورد بیماری...
تحقیق در مورد بی هوشیتحقیق در مورد...
تحقیق در مورد بوشتحقیق در مورد بوش...
پاورپوینت قرارداد ها و پیمان های آتیپاورپوینت قرارداد ها و...
تحقیق در مورد بهره وری در انرژیتحقیق در مورد...
تحقیق در مورد بهداشت محیطتحقیق در مورد بهداشت...
مقاله حسابداری دولتی _حسابداری_ wordمقاله حسابداری دولتی _حسابداری_...
تحقیق در مورد بمب های شیمیایی وعوارض آنها روی بدنتحقیق در مورد بمب های شیمیایی...
تحقیق در مورد بلوغ روانی در نوجوانانتحقیق در مورد بلوغ روانی در...
تحقیق در مورد بعثت و اهداف آنتحقیق در مورد...
تحقیق در مورد بسکتبالتحقیق در مورد...
تحقیق در مورد برندگان نوبلتحقیق در مورد برندگان نوبل...
تحقیق در مورد برندگان نوبل شیمیتحقیق در مورد برندگان نوبل شیمی...
طرح تندیس نوری LEDطرح تندیس نوری LED...
تحقیق در مورد برنامه های ارائه خدمات بهداشت روانتحقیق در مورد برنامه های ارائه خدمات...
تحقیق در مورد برنامه کلاسیتحقیق در مورد برنامه...
پاورپوینت قرارداد ها و پیمان های آتیپاورپوینت قرارداد ها و پیمان های...
تحقیق در مورد بتن 15 صتحقیق در مورد بتن 15 ص...
تحقیق در مورد باگاس ناجی جنگل هاتحقیق در مورد باگاس...
تحقیق در مورد بانکداری الکترونیکتحقیق در مورد بانکداری الکترونیک...
تحقیق در مورد بازیافت اطلاعات از اینترنتتحقیق در مورد بازیافت اطلاعات...
تحقیق در مورد بازنگری تحقیق خمیرسازی بیوشیمایی و بیومکانیکی 16صتحقیق در مورد بازنگری...
تحقیق در مورد بازاریابیتحقیق در مورد بازاریابی...
دانلود سورس یک ویروس ساده با ویژوال بیسیکدانلود سورس یک ویروس ساده...
تحقیق در مورد بازاریابی و فروشتحقیق در مورد بازاریابی و فروش...
تحقیق در مورد ایروبیکتحقیق در مورد ایروبیک...
تحقیق در مورد ایرانیان به روایت آشیلتحقیق در مورد ایرانیان به روایت...
تحقیق در مورد ایران در زمان ساسانیانتحقیق در مورد ایران...
تحقیق در مورد اکستاسی چیستتحقیق در مورد اکستاسی چیست...
تحقیق در مورد ایمنی در ساختمانهاتحقیق در مورد ایمنی در ساختمانها...
مقاله حاشیه نشینی در شهرها _ علوم اجتماعی _ wordمقاله حاشیه نشینی در شهرها ...
مجله Auto Restorerمجله Destiny شماره 69
تحقیق در مورد گزارش کارآموزی زراعت سویا 31 ص
تحقیق در مورد گلخانه 22 ص
تحقیق در مورد گزارش کار آموزی ریخته گری 47 ص
تحقیق در مورد گروههای سازگاری رویش در قارچ 45 ص
تحقیق در مورد کوبیسم
تحقیق در مورد کنترل جمعیت و نهاد خانواده در اروپا 4ص
تحقیق در مورد کاربرد ربات در دریا 15 ص
تحقیق در مورد کابل ها 50ص
تحقیق در مورد چگونه نیروی خود را در ورزش تنیس به بالاترین حد خود برسانیم
تحقیق در مورد چگونگی تنظیم قرارداد اجاره واحدهای مسکونی و نحوه تخلیه آنها 7ص
تحقیق در مورد چگونه زباله کمتری تولید کنیم
تحقیق در مورد چگونه بین مسئولیت های کاری و خانوادگی تعادل برقرار کنیم
تحقیق در مورد چک 10ص
تحقیق در مورد عدالت در یونان باستان و ایران 38ص
تحقیق در مورد عکس شیخ صفی
تحقیق در مورد عارضه گودی کمر
تحقیق در مورد فرسایش و راههای مقابله با آن 38 ص
تحقیق در مورد فداییان اسلام 14 ص
تحقیق در مورد فخرالدین اسیعد گرگانی
تحقیق در مورد طالبان و امنیت جمهوری اسلامی ایران 23 ص
تحقیق در مورد طراحی و کاربرد سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت 28 ص
تحقیق در مورد فرایند تصمیم گیری خریدار ومصرفکننده
تحقیق در مورد عشایر خوزستان
تحقیق در مورد علوم محاسباتی و علم نانو 38 ص
تحقیق در مورد سیستم مخابرات
تحقیق در مورد شرکت سهامی 32 ص
تحقیق در مورد عصر مدرن و شکوفایی اقتصادی 20 ص
تحقیق در مورد طرز کار آسانسور 32 ص
تحقیق در مورد علم ریاضیات 19 ص
تحقیق در مورد غلامحسین بنان افتخاری سراج 13ص
تحقیق در مورد علل پیشروی مسلمانان در ایران و شکست ساسانیان 29 ص
تحقیق در مورد شرکتها ، بنگاههای اقتصادی ، بازرگانان و آرمان توسعه هزاره 77 ص
تحقیق در مورد سیمپیچی موتور خادمی
تحقیق در مورد پول و ارز بانکداری
پاورپوینت در مورد مدیریت زخم های فشاری
کلمات کلیدی :مکان ارائه کالا ارائه دهنده کالا روشی برای دریاف برای فروش کالا روش هائی برای مام عناصر اشاره روشی برای موارد وزیع کالا اسفاده موسسه ارائه دهنده فروشنده نیازمند روشی روشی برای جار الکرونیکی مکان ارائه خواهد بود روش های وزیع کالا اسفاده ارائه الکرونیکی فروشنده موارد خریداران فروشندگان سفارش دریاف عناصر
- ۹۶/۰۹/۱۵