مدیریت انگیزه 31ص
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 34
مدیریت انگیزه
یک مدیر به منظور درک آنچه موجب ایجاد انگیزش در دیگران می شود باید بسیار کوشا و جدی باشد تا بتواند تعامل مناسبی بین نیازهای:
- درونی
- اهداف شخصی
- اهداف سازمانی
برقرار نماید.
انگیزه بعنوان یک حالت درونی فکر وجسم – آرزوهاوخواسته ها ، نیازها ومشوق ها که افراد را منفعل نموده و وادار به عکس العمل می نماید توصیف شده است
ویلیام جیمز در تحقیقی در باره انگیزش به این نتیجه دست یافت که کارکنان ساعتی ، تقریبا با میزان کاری در حدود 20 الی 30 در صد توانایی خود می توانستند شغل خود را حفظ کنند واخراج نشوند. این تحقیق همچنان نشان داد که اگر کار کنان انگیزش بیشتری داشته باشند تقریبا 80 الی90 درصد توانایی خود کار می کنند.
توجه واهمیت به انکیزه (محرکهای درونی افراد) وانگیزش(محرکهای بیرونی افراد) تاثیری شگفت آوری در نشاط عمومی وافزایش تولید دارد .
هدف سمینار:
آشنایی مدیران با عوامل انگیزش بمنظور بکار گیری آن درسازمان مربوطه جهت تاسیس نشاط ورضایت نیروی کاروبه فعلیت در آوردن حداکثر توانمندیهای آنان
کلید واژگان:
نیاز – انگیزه – انگیزش – خوشایند – نا خوشایند – خوشوقت – خوشبخت – رضایت – احساس – احسان – عشق – محبت – نفرت -
1- انگیزه : محرکهای درونی که بر اساس نیازهای فیزیولوژیک می باشد.
2- انگیزش :محرکهای برونی که به واسطة انگیزش می توان نیازهای جدید در انسانها تا سیس نمود و یا نیازهای سابق را تغییر داد
عوامل مؤثر در نحوة ایجاد ارتباط
1- چگونگی ارسال پیام ، چگونگی دریافت پیام را معین می کند0یعنی از هردست که بدهی از همان دست می گیری 0
2- آنچه اهمیت دارد، دریافت پیام است نه ارسال آن ، یعنی شناخت طرف مفابل بسیار مهم است 0
3- چگونگی آغاز پیام ، اغلب حاصل آنرا معین می کند 0 یعنی رفتار مثبت باعث ایجاد حسن نیت می شود0
4- ارتباط به منزلة خیابان دو طرفه است – هر دو طرف باید با هم ارتباط داشته باشند0
5- ارتباط یک بازی است ، اگر بیسکویت شکسته به بچه بدهید برای او بزرگترین درد است0
سرفصلها وعناوین در مدیریت انگیزه ( کاربردی ومفهومی):
1- ایجاد فضای رضایت
2- اهمیت دادن به نیروی کار
3- توجه به اوقات خوب
4- ایجاد جو اطمینان
5- ایجاد جو اعتماد
6- دادن اطلاعات کافی
7- ایجاد شرایط کشف توانائیها وقابلیتها
8- توجه به معنویات
9- داشتن ارتباط صحیح ومنطقی
10- توجه به نیازها
11- تشخیص به ارزش نیروی کار
12- راه یابی به قلب کارکنان
13- راحتی در ابراز عقاید
14- داشتن رفتار انسانی
15- کمک به انسانها تا همانی شوند که می توانند بشوند
16- تامین ملزومات
17- انعطاف نسبت به ساعات کاری
18- توجه به نتیجه کار
19- حمایت از صمیم قلب
20- اجازه کار در منزل(در صورت امکان انجام)
21- ایجاد فضای مناسب
22- توجه به دانش ومهارت کارکنان
23- معنی دار بودن مدت زمانی که مدیربا کارکنان می با شد
24- توجه به ابتکار عمل
25- در موقع صحبت با افراد به نکات ذیل توجه داشتن:
25-1 با حرکات دست وبدن خود نشان دهید که به صحبت با اوتوجه دارید
25-2 علاقمندی خودرا با تغییر حالات چهره ابراز کنید
25-3 با ادای کلمات تائیدی مخاطب خودرا متوجه درک مطلب کنید
25-4 از مخاطب خود بخواهید توضیحات بیشتری برای روشن شدن مطلب بدهد
سایر محصولات :
مدیریت انگیزه 31ص
مدیریت انگیزه 31ص ...
مدیریت امور اداری 10 صمدیریت امور اداری...
مدیریت اسلامیمدیریت اسلامی...
مدیریت استراتژیک آموزههایی از بهترین شرکتهای ناشناخته جهانی 20 صمدیریت استراتژیک آموزههایی...
مدیریت استراتژیک 26 صمدیریت استراتژیک 26 ص...
مدیریت استراتژیک 20 صمدیریت استراتژیک 20 ص...
مدیریت ارتباط با مشتریمدیریت ارتباط با مشتری...
مدیریت ارتباط با مشتری 12صمدیریت ارتباط با مشتری 12ص...
مدیریت آموزشگاه آرایشمدیریت آموزشگاه آرایش...
مدیریت آبمدیریت آب...
مدیریت DFDمدیریت DFD...
مدیریت 20 صمدیریت 20 ص...
مدیریت 43 صمدیریت 43 ص...
مدیریت منابع انسانی 21 صمدیریت ...
مدیرمشارکتی 23 صمدیرمشارکتی 23 ص...
مدیران آینده نگر 28 صمدیران آینده نگر 28 ص...
مدیر اسلامی کیست و مدیریت اسلامی چیست 9صمدیر اسلامی کیست و مدیریت اسلامی...
مدیر 14 صمدیر 14 ص...
مدیریت و زمان 21 صمدیریت و زمان...
مدیریت و برنامه ریزی انرژی 28 صمدیریت و برنامه ریزی انرژی 28 ص...
مدیریت و ارتباطات سازمانی 25 wمدیریت و ارتباطات سازمانی 25 w...
مدیریت نیروی کار خصوصیات اصلی و فواید 71 صمدیریت نیروی کار ...
مدیریت منابع انسانی در سازمانهای تحقیق و توسعه 24 صمدیریت منابع انسانی در سازمانهای تحقیق...
مدیریت منابع انسانی در سازمانهای تحقیق و توسعه 20 صمدیریت منابع انسانی در سازمانهای تحقیق...
مدیریت مجموعه در محیط الکترونیکی 14 صمدیریت مجموعه در محیط...
مدیریت مالی 10صمدیریت مالی 10ص...
مدیریت کارآفرینی و کارآفرینی در عصر ارتباطات و اطلاعات 27 صمدیریت کارآفرینی و کارآفرینی در عصر...
مدیریت فناوری و نوآوری 17 صمدیریت فناوری و نوآوری 17...
مدیریت علمی 12 صمدیریت علمی 12 ص...
مدیریت علمی تیلور 18 صمدیریت علمی تیلور 18 ص...
مدیریت طرح 27 صمدیریت طرح 27 ص...
نرم افزار طراحی انواع قفسه و کابینتنرم افزار طراحی انواع قفسه و کابینت...
مدیریت سازمانی 30 صمدیریت سازمانی 30 ص...
مدیریت زنجیره تامین 93 صمدیریت زنجیره تامین...
مدیریت زنجیره تامین 38 صمدیریت زنجیره تامین 38 ص...
مدیریت زمان 29 صمدیریت زمان 29 ص...
دانلود پاورپوینت گیر بکس 10 اسلایددانلود پاورپوینت گیر بکس 10 اسلاید...
مدیریت زمان 23 صمدیریت زمان 23...
مدیریت زمان 14 صمدیریت زمان 14 ص...
مدیریت زراعی خزانههای برنجمدیریت زراعی خزانههای...
مدیریت زراعت برنج رقم طارم محلیمدیریت زراعت برنج رقم...
مدیریت ریسک 20 صمدیریت ریسک 20 ص...
مدیریت رفتار سازمانی 20 صمدیریت رفتار سازمانی 20 ص...
دانلود پاورپوینت گنجینه بابلدانلود پاورپوینت گنجینه بابل...
مدیریت دولتی و دولت الکترونیک 11 صمدیریت دولتی و...
مدیریت دولتی نوین و توسعه پایدار 18 صمدیریت دولتی نوین و توسعه پایدار 18...
مدیریت در قرن 21 14 صمدیریت در قرن 21 ...
مدیریت در سازمانهای مجازی 20 صمدیریت در سازمانهای مجازی...
مدیریت در دنیای امروز سازمانها 15 صمدیریت در دنیای امروز...
مدیریت در جامعه آینده 13 صمدیریت در جامعه آینده...
گیاهان تیره نعناعیان 55 صگیاه ریحان 13 ص
گیاه چغندر قند 28 ص
گیاهان آپارتمانی 60 ص
برق 10ص
برق
بررسی نقش رسانههای جمعی(با تاکید بر تلویزیون) در الگوپذیری و رفتار کودکان
بررسی وضعیت فروش محصولات چرمیسبک (داخلی – خارجی)
بررسی وضعیت فعلی مدیریت بازار فیروزه صادراتی استان خراسان و ارائه راهکارههای مناسب جهت افزایش صاد
آویشن 55 ص
قاعده ضمان ید
کلمات کلیدی :دریافت یام ایجاد ضای خوشایند ndash انگیزش محرکهای انگیزه 31ص توانایی خود دیریت انگیزه ndash انگیزش ایجاد ارتباط درونی افراد
- ۹۶/۰۸/۰۷